Upute za predaju zahtjeva za potporu poduzetnika u djelatnostima pogođenima Koronavirusom

Sve su djelatnosti, na ovaj ili onaj način, pogođene ovom pandemijom, a pravovremenih i valjanih informacija često nedostaje ili se izgube u moru informacija koje ovih dana kruže medijima i društvenim mrežama. Kao poduzetnički centar i potporna institucija obrtnicima i poduzetnicima, imamo odgovornost da svojim klijentima, ali i svima zainteresiranima, pomognemo da što više umanje štetu proizašlu iz pandemije.

Stoga, u nastavku donosimo savjete i upute oko predaje zahtjeva za potporu za poduzetnike u djelatnostima pogođenima Koronavirusom. Krećemo s osnovnim informacijama.

OSNOVNE INFORMACIJE O POTPORI

CILJ MJERE | Očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog posebne okolnosti uvjetovane Koronavirusom (COVID -19) narušena gospodarska aktivnost.

TRAJANJE MJERE | Od 01.03.2020., i dalje, a najduže do 3 mjeseca.

VISINA SUBVENCIJE | do 1.625,00 kuna (za radnike na pola radnog vremena), do 3.250,00 kuna (za radnike na punom radnom vremenu) po radniku

NA KOGA SE ODNOSI (POSLODAVCI) | Poslodavci iz sektora:

+ djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića

+ prijevoza i skladištenja

+ poslodavci iz djelatnosti zdravstvenog turizma

+ radno – intenzivne djelatnosti unutar prerađivačke industrije – tekstil, odjeća, obuća, koža, drvo i namještaj

+ poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave),

+ i drugi poslodavci koji mogu dokazati utjecaj posebnih okolnosti.

Gore navedeni sektori i poslodavci čine Prihvatljive sektore i poslodavce.

NA KOGA SE ODNOSI (RADNICI) | Radnici zaposleni kod poslodavaca iz Prihvatljivih sektora i poslodavaca. Ne uključuje vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste i sl., uz izuzeće poslodavaca kod kojih je zaposleno do 10 radnika i vlasnika obrta.

NAČIN PRIJAVE | Zahtjev se predaje on-lineelektroničkom poštom (e-mail) na adresu pisarnice Regionalnog centra/Područnog ureda HZZ-a županije u kojoj je registrirana tvrtka ili u nadležnu službu Zavoda prema sjedištu poslodavaca.

Za prijavu je potrebno sljedeće:

  1. Obrazac Zahtjeva s pripadajućim tablicama dostupni su ovdje: Dokumentacija za predaju zahtjeva
  2. Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore.
  3. Druga dokumentacija, ovisno o pojašnjenjima u zahtjevu.

ROK ZA ODGOVOR NA ZAHTJEV | 10 dana od zaprimanja

ISPLATA SREDSTAVA | Do 15. u mjesecu za prethodni mjesec. Ukoliko je račun u blokadi, sredstva neće moći biti isplaćena.

DOKUMENTACIJA

Klikom na naziv, dokument će se otvoriti u novom prozoru ili će krenuti automatsko preuzimanje dokumenta.

  1. Zahtjev za dodjelu Potpore za očuvanje radnih mjesta Koronavirus (COVID-19)
  2. Popis radnika za koje se traži potpora
  3. Popis radnika po mjerama aktivne politike zapošljavanja
  4. Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore
  5. Odluka Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske
  6. Primjer popunjene tablice kojom se dokazuje pad prihoda

UPUTE ZA POPUNJAVANJE ZAHTJEVA

Najjednostavniji postupak predaje zahtjeva je online, putem ove poveznice. Savjeti koje donosimo u nastavku jednako se mogu primijeniti i na online i offline način ispunjavanja zahtjeva.

UPUTE ZA POPUNJAVANJE “Zahtjeva za dodjelu Potpore za očuvanje radnih mjesta Koronavirus (COVID-19)

PREUZMITE PRIMJERAK ISPUNJENOG OBRASCA.

Zelenom bojom označeni su naši komentari i preporuke. Ovdje napominjemo kako su one usklađene s uputama Hrvatske obrtničke komore, međutim također napominjemo kako se radi o prijedlogu načina ispunjavanja obrasca te ne preuzimamo odgovornost za verziju koju svaki pojedini obrtnik/poduzetnik u konačnici preda HZZ-u.

UPUTE ZA POPUNJAVANJE TABLICE “Popis radnika za koje se traži potpora

OBRTNIK: popunjavate ime, prezime, OIB, razina obrazovanja, pod ugovor na određeno/neodređeno označite obavezno NEODREĐENO, pod radno vrijeme unesite PUNO, a pod isplaćena plaća za veljaču unesite DA.

RADNICI: u istoj tablici  unesite podatke koji se odnose na pojedinog radnika uz napomenu da se rubrika TRAJANJE UGOVORA OD i rubrika TRAJANJE UGOVORA DO popunjava samo ako je radnik prijavljen na ODREĐENO radno vrijeme.

DALJNJE OBAVEZE POSLODAVACA

Odmah ili najkasnije u roku od 8 dana obavijestiti Zavod ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu s pojedinim radnikom s točnim datumom i razlogom otkaza.

Za opravdano otkazane ugovore o radu, što uključuje istek ugovora na određeno, sporazumni otkaz na zahtjev radnika, osobno uvjetovani otkaz, odlazak radnika u mirovinu i otkaz zbog skrivljenog ponašanja radnika, poslodavac ostvaruje pravo na isplatu prema danima koje je osoba odradila u mjesecu otkaza.

Ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu krivnjom poslodavca, isti ne ostvaruje pravo na isplatu za radnika kojem je otkazan ugovor za odrađeni mjesec ili dane u mjesecu koji dospijevaju za isplatu.

Poslodavci su dužni dostaviti dokaze o isplaćenoj plaći radnicima za koje koristi potporu do kraja mjeseca za koji je isplaćena potpora, a koji sadrži tablicu s popisom radnika, uz vlastoručni potpis radnika i datum isplate.

INFORMIRAJTE SE

Sve informacije o ovoj mjeri pronađite na službenoj internet stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje kojoj možete pristupiti ovdje.

Molimo da podijelite ove informacije sa svima kojima bi mogle koristiti.

I #ostanitedoma.

Izvor: Poduzetnički centar Aktiva

Synergia savjetovanje d.o.o. nadogradila je svoju izjavu o privatnosti i tzv. kolačiće u skladu s novom europskom regulativom iz Opće deklaracije o ljudskim pravima (GDPR). Mi koristimo kolačiće na našoj web stranici kako bismo Vam pružili uslugu, analizirali korištenje, osigurali dostupnost i funkciju sustava, što ne bismo mogli pružiti bez korištenja kolačića. Nastavljajući koristiti našu web stranicu, pristajete na primanje kolačića. Više o kolačićima i vašoj privatnosti možete pronaći na poveznici \"Pročitaj više ...\".
Prihvaćam uvjete Izjava o privatnosti