EDUKACIJA: Mjerenje društvenog utjecaja

Direktorica tvrtke Synergia savjetovanje Maja Dragojević Bačić i savjetnica za
strateški razvoj Maja Jurišić pohađale su višemjesečnu edukaciju Mjerenje
društvenog utjecaja koju nam je u periodu od prosinca 2020. do travnja 2021. godine
održao voditelj projekata iz ACT grupe, Darko Ciglar. Edukacija se održavala online
kroz pet dvosatnih predavanja s uključenim praktičnim aktivnostima na razvoju
konkretnih indikatora za mjerenje utjecaja koju tvrtka ima na dionike i okruženje u
kojem posluje.

Razvoj društva kao cjeline odvija se kontinuirano u svim segmentima. Okoliš,
socijalna pitanja, lokalni razvoj, politička vlast i upravljanje, biznis, odgovorno
poslovanje, društveno poduzetništvo – sva ova područja doprinose razvoju društva.
Osnovno pitanje koje se postavlja jest kakav utjecaj oni imaju na društvo i njegov
razvoj, a još bitnije kako doći do dokaza koji će potkrijepiti taj utjecaj. S obzirom da
smo kroz svoje dosadašnje iskustvo uočili da postoji potreba za sve većom
transparentnošću i objavljivanjem informacija o ekonomskim, društvenim i
okolišnim aktivnostima koja je prisutna kod poduzeća, ali sve više i kod organizacija
civilnog društva, društvenih poduzeća, zaklada i ostalih organizacija željeli smo svoj
poslovni angažman i utjecaj definirati te na taj način poboljšati interne procese, ali i
kvalitetu usluga koje pružamo.

Upravo nam mjerenje društvenog utjecaja može pomoći da bolje shvatimo ulogu
poduzeća i drugih organizacija u stvaranju ekonomskih, okolišnih i socijalnih
učinaka, ali i da saznamo koliki je društveni povrat ulaganja na sredstva koja su
uložena u programe, projekte i aktivnosti kojima se stvaraju društvene promjene.
Mjerenje društvenog utjecaja sve je važnije i u investiranju, o čemu svjedoči rastući
trend investiranja u aktivnosti koje stvaraju društveni utjecaj (impact investing).
Do potrebnih podataka dolazi se različitim metodama, mjerenjima, alatima koji u
većini slučajeva nisu standardizirani. No, ujednačeno mjerenje ovakvih uglavnom
nefinancijskih informacija i njihova interpretacija potrebna je kako bi na
vjerodostojan način mogli odgovoriti na važno pitanje “Kakvu razliku stvaramo/što se
mijenja našim djelovanjem?” Da bi mogli jasno odrediti, vrednovati odnosno
izmjeriti utjecaj koji stvara organizacija potrebno je krenuti od definicije utjecaja –
koja za sada, na žalost, nije jedinstvena. Naime, utjecaj se definira i shvaća različito,
ovisno o kategoriji korisnika. U hrvatskom kontekstu, utjecaj možemo promatrati
kao cjelokupno djelovanje organizacije s ekonomsko-financijskog aspekta,
društvenog aspekta i okolišnog aspekta, koje nastaje provedbom aktivnosti
organizacije. Kroz edukaciju i praktične primjere mijenjala se i razvijala strategija
tvrtke na način da su redefinirani ciljane skupine kojima želimo u budućnosti
prodavati naše usluge te dubinski analizirale njihove potrebe i problemi na koje
svojim uslugama i proizvodima možemo odgovoriti. Zajedno s edukatorom prolazili
smo kroz razumijevanje potreba ključnih kupaca te jasnije definiranje usluga te došlido prijedloga indikatora i načina na koji ćemo prikupljati podatke te mjeriti društveni
utjecaj u budućnosti. Nakon provedene edukacije sijedi nam proces educiranja i
drugih zaposlenika, postavljanje jasnih i mjerljivih indikatora te procesa koji će nam
omogućiti redovno prikupljanje informacija s kojima možemo dobiti konkretne
podatke o utjecaju.

Edukacijom smo savladali sljedeća područja:

  • Kontekst mjerenja društvenog utjecaja
  • Razvoj utjecaja
  • Stvaranje vrijednosti
  • Ključna načela i ciklus društvenog utjecaja
  • Postavljanje okvira za mjerenje društvenog utjecaja
  • Teorija promjene

S obzirom da sama problematika mjerenja i vrednovanja društvenog utjecaja
općenito je kompleksni pojam i zahtijeva strpljenje, vrijeme, iskustvo, stručnost i
razumijevanje onih koji ga mjere, dok je istovremeno potrebno razumijevanje onih
kojima se vrednovanje prezentira (korisnika takvih izvještaja), vjerujemo da bismo u
budućnosti, nakon što ove alate iskoristimo i provedemo unutar naše tvrtke mogli
uslugu savjetovanja i edukacije o mjerenju društvenog utjecaja ponuditi i svojim
klijentima. Svakako će nama kao tvrtki dobiveno vrednovanje i ocjena biti poticaj i
referenca kojom će organizacije/tvrtke svoje djelovanje moći “jasno opravdati“ svima
koji eventualno propituju svrhu njihova djelovanja.

Pregled privatnosti
SYNERGIA CONSULTING

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Kolačići trećih strana

Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih informacija kao što su broj posjetitelja na stranicu i najpopularnije stranice.

Omogućivanjem ovog kolačića pomažete nam u poboljšanju naše web stranice.